Pages

Wednesday 2 July 2014

South Gate Restaurant, Johor Bahru



Assalamualaikum w.b.t.....

Hello korang!! Skarang ni lunch hour, selalu aku dh laju jek gi kedai makan tp bulan puase ni ape kejadahnye la kan aku nk gi bli makan..so, aku amik mase hapdet skit blog aku & N yg x semengah mane ni ha...Tapi aku nk hapdet pasal makanan. Saje nk bagi korang terlioq sket...hahahahahaha (Gelak jahatttt)

Last month (mase bulan x pose yerr) aku ngan N gigih cari kat mane ade restoran yg jual makanan korea yg halal..Aku ngan N kan mmg K-pop skit tp xla smpai tahap style rambut & baju pn nak ikut K-pop tu..xde keje haihh....Kitorang ni gile tgk variety show diorg cam Runningman, Family Outing, latest Roommate...best wooo!!! sape nk tgk online leh klik Korean Variety Show Promote kejap...

Mostly variety show ni mesti ade bab masak & makan..Especially family outing..klu tgk diorg masak pastu makan panas2..huiiisshhh....memang mencabar tekak aku tau..telan air liur jekk...Kebetulan si N ni tetibe teringin nak makan Tteokbokki, ade yg sebut Ddeokbokki, Topokki...ahhh, x kesah la ape sebutan nyer...tp mende tu la..sape yg k-popers ni confirm tau punye..kitorang tanye la incik google. Then jumpe la satu restoran korea kat JB ni..First, call dlu tanye halal ke x..Bile dia cakap halal jek, laju la kitorg gerak..kikikiki...

Restoran ni dia buat kat umah..Sebijik umah banglo yg dia dh convertkn jadi restoran.



*p/s:abaikan tahap kelebaran & kebesaran aku & N yer...ni adalah hasil bile 2 budak yg hobinye makan dah bergabung... (>-<)
 


Cantikkan?? Owner restoran mmg pure perempuan korea..dapat jek menu, mmg terliur tgk. Lame jugak la belek menu sbb rase cam nak order semua jekk. Then, kitorang order Topokki & Yuk Gye Jang (spicy beef soup). 

N dgn penuh khsyuk membelek menu...
terliur wehhh..
antara menu2 lain...
First sampai side dish, kemudian baru la 2 makanan yg order td. Dah mmg teruja habis la kan. Walaupun nampak cam skit, tp mmg kenyang woo bile dh makan. Penuh & sendat perut masing2. Mase tengah syok makan tu ade beberapa laki korea masuk..nak makan jugak ler tu..tp aku teruja sbb dpt dengar diorang cakap korea live...feel dia lain tau dengan tgk kat tv..hikhikhik....Jakun!!

Topokki
Yu Gye Jang..Spicy beef soup...
 
Side dish...
Amacam?? Nampak sedap x? Memang sedap pun....sehingga menjilat sudu....Yummehhh!!! Pada sape2 yg nk berbuke korean food, boleh la datang kat sini...Disebabkan aritu aku lupe nak snap pic alamat & maps ke restoran dia, aku copy jek pic ni dr blog akuyangsengal .

Alamat

Maps

Business Hour 

Selamat Menjamu Selera!!!! 

2 comments:

  1. klau nak order tu nk kena ckp english ke ?, heheh, sebab org tu kn org korea, huhuh..

    ReplyDelete
  2. klau nak order tu nk kena ckp english ke ?, heheh, sebab org tu kn org korea, huhuh..

    ReplyDelete